План уроку Виробничого навчання Група А-28

 спеціальність - електрогазозварник . 2 розряд
 Тема програми - 5:  Ознайомлення з устаткуванням для ручного дугового зварювання.
Підтема уроку:3 « Тренування в запалюванні зварювальної дуги, у підтримці її горіння до повного розплавлення електрода».
Тип уроку - формування професійних умінь (з вивчення трудових прийомів і операцій)
 Мета уроку: Методична - застосування інтерактивних методів навчання .
 Навчальна - сформувати вміння технологічно правильно виконувати тренування в запалюванні зварювальної дуги.
 Виховна - сприяти вихованню самостійності, відповідальності, вмінню долати труднощі. Розвиваюча - розвивати логічне мислення.
Навчально-виробничі роботи - тренування в запалюванні зварювальної дуги навчально-матеріальне оснащення:
 Плакат, пластини, електроди, металевий зварювальний стіл, зварювальний трансформатор, щиток або маска, молоток для збивання шлаку.

Коли було відкрите явище електричної дуги?
1802 – В.В. Петров відкрив явище вольтової електричної дуги і вказав, що з’являється “білого кольору світло або полум’я, від якого оні вугілля швидше або повільніше загоряються, і від якого темний спокій досить ясно освітлений бути може ”.
 Для отримання навичок по новій темі, ми повинні згадати теми раніше вивчені на теоретичних заняттях. Для цього ми поділимось на групи і виконаємо роботу по картках (пояснити умови роботи). Час роботи 5 хв.

  ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ З ДЕМОНСТРАЦІЄЮ ВПРАВ
Зварювальна дуга - це ділянка електричного кола, на якій проходить спад напруги і яка поділяється на три області катодну, анодну та стовп дуги.
Електрична дуга є концентрованим джерелом тепла з дуже високою температурою. Температура стовпа дуги 6 досягає 6000° 3, а температура анодного 7 і катодного 5 металу знаходиться в межах 2000-3000° С.
 Джерелом теплоти є електрична дуга, що виникає між торцем електрода і зварюваних виробом при протіканні зварювального струму в результаті замикання зовнішньої ланцюга електрозварювального апарату.
 Опір електричної дуги більше, ніж опір зварювального електрода і проводів, тому більша частина теплової енергії електричного струму виділяється саме в плазму електричної дуги. Цей постійний приплив теплової енергії підтримує плазму (електричну дугу) від розпаду.
Для правильного ведення зварювальних робіт необхідно, щоб зварювальна дуга задовольняла такі вимоги:
- легко і швидко запалюватися;
 - стійко горіти;
 - чутливість дуги до зміни її довжини в заданих межах повинна бути мінімальною;
 - забезпечувати необхідне проплавлення основного металу.
Запалювання зварювальної дуги проводиться короткочасним дотиком кінця електрода до виробу. Внаслідок протікання струму короткого замикання і наявності контактного опору торець електрода швидко нагрівається до високої температури, при якій після відриву електрода під впливом термо- і автоелектронної емісії проходить іонізація газового проміжку і виникає зварювальна дуга. Для цього зварнику необхідно відвести кінець електрода від основного металу на відстань 3-5 мм.
Запалювання дуги можна виконувати двома способами :
 впритул — короткочасним дотиком кінця електрода до поверхні виробу й прямим відривом електрода після короткого замикання,
 а також  чирканням — рухом кінця електрода як сірником.
 Перший спосіб часто застосовують при зварюванні у вузьких і незручних місцях. Застосування джерел живлення із стабілізаторами дуги змінного струму (СД-2, СД-3, СД-4), осциляторами (ОСППЗ-300М, УПД-1), стабілізаторами постійного струму (ВИС-501, ВИР-101) полегшує початкове та повторне запалювання дуги і забезпечує можливість зварювання на змінному струмі електродами, призначеними для зварювання на постійному струмі.
Дугу переміщують таким чином, щоб забезпечувалось проплавлення зварюваних кромок та одержання необхідної якості наплавленого металу при нормальному формуванні шва.
 Для цього електродом виконують складні рухи у трьох напрямках.
                     ХІД УРОКУ I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
( 2-3 ХВ. ) Перевірка наявності учнів Перевірка готовності групи до занять за вимогами техніки безпеки
         II ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
 -повідомлення теми програми і уроку;
 Добрий день! Сьогодні ми з вами вивчаємо нову тему :
 Тренування в запалюванні зварювальної дуги, у підтримці її горіння до повного розплавлення електрода.
 Тема має велике значення в підготовці зварників. Так, як не можливо виконувати якісно роботи не навчившись запалювати дугу, та уміння підтримувати стабільне горіння дуги. - повторення і закріплення раніше вивченого матеріалу.
1. Згадаємо яких заходів безпеки ми повинні дотримуватись перед початком та в період виконання робіт?
Приблизна відповідь учня: Перед початком робот зварник повинен пройти вступний інструктаж, перевірити заземлення та ізоляцію токопровідних частин. Зварник повинен бути в спецодязі який відповідає правилам безпеки.
 2. Для чого огороджують робочий пост зварника?
3. Які захисні засоби зварника?
4. Підготовка металу до зварювання.
Приблизна відповідь учня:
 Щоб підготувати метал під зварювання потрібно очистити, кромки від іржі та масла, при необхідності обробляємо кромки. Кромки можна обробити У-подібним та Х-подібним способом,обробляти можливо одну або дві кромки.
5. Що називається зварюванням?
 Зварювання — технологічний процес утворення нероз'ємного з'єднання між матеріалами при їх нагріванні та/або пластичному деформуванні за рахунок встановлення міжмолекулярних і міжатомних зв'язків.
Перший (1) поступальний рух електрода у напрямку його осі виконується зі швидкістю плавлення електрода та забезпечує підтримання стабільної довжини дуги.
 Нормальною вважається дуга довжиною (0,5 – 1,2) de (de – діаметр стрижня електрода), залежно від типу і марки електрода та розташування шва у просторі.
 Збільшення довжини дуги знижує стійкість її горіння, глибину провару, підвищує розбризкування металу, посилює шкідливий вплив навколишнього середовища, а зменшення довжини дуги призводить до короткого замикання.
 Вміння підтримувати довжину дуги постійною характеризує кваліфікацію зварника.
   Другий рух (2) електрода вздовж осі шва виконується зі швидкістю зварювання. В результаті першого і другого рухів утворюється вузький, шириною (0,81,5) de нитковий шов (валик), який застосовують при виконанні першого шару багатопрохідного шва та при зварюванні тонких металів.
Третій рух (3)
– це коливання кінця електрода впоперек шва для утворення валика певної ширини, нормального провару кореня та кромок і уповільнення охолодження зварної ванни. Ширина однопрохідного шва з коливальними рухами має становити (2 – 4) de. Коливальні рухи електродомвпоперек шва визначаються розмірами, формою та розташуванням шва у просторі й поділяються на три групи:
- для рівномірного прогрівання зварної ванни;
- для підсиленого прогрівання кореня шва;
- для підсиленого прогрівання кромок. А зараз, перед тим як перейти до роботи згадаємо, яких правил безпеки потрібно дотримуватися при виконання роботи.
- Які засоби особистого захисту ви знаєте ? (спецодяг )
 - Що потрібно перевірити перед початком роботи ?
 - Як запобігти ураженню електричним струмом, під час зварювання?
 - Що потрібно зробити по команді «очі»? Я вважаю, що ви достатньо згадали попередні вивчені теми. Тож перейдемо до виконання практичної роботи .
(особистий показ майстра, та коментарі по ходу роботи. Спроби учнів по запалюванню дуги.)
        IV. ЗАКРІПЛЕНННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Назвіть способи запалювання дуги?
2. Які напрямки переміщення електроду ?
 3. Яку функцію виконує обмазка електроду ?
 А зараз ми з вами пригадаємо деякі терміни
УЧНІ ПОДІЛЯЮТЬСЯ НА МАЛІ ГРУПИ,КОЖНА З ЯКИХ ОТРИМУЄ АНАГРАМУ:
СЛАБКІ УЧНІ ОТРИМУЮТЬ ПРОСТІШЕ ЗАВДАННЯ НІЖ СИЛЬНІ.ЯРВНАНВЮЗ, АУДГ, РЕДЕЛТОК, УНПРАГА, ГІАРАТА, ЦАВІРИУК, АПВНЕАНЯНЛЛ, ЦОРСЕП, ПВЕАНЯНЛЛ ЗВАРЮВАННЯ, ДУГА, ЕЛЕКТРОД, НАПРУГА, АПАРАТ, РУКАВИЦІ, НАПЛАВЛЕННЯ, ПРОЦЕС, ПЛАВЛЕННЯ.
         V. ПІДСУМОК УРОКУ
Підсумок уроку проходить з використанням інтерактивних методів навчання (дебрифінгу ). Майстер обговорює з учнями такі питання:
 1. Який досвід, які знання ви набули на уроці ?
2. Що сподобалось вам на уроці ?
3. Що б ви хотіли змінити в ході уроку ?
4. Що було найскладнішим ?
5. Чи досяг урок мети ?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Виробниче навчання для групи А-28 т-7 пт 1

Виробниче навчання для групи А-28 т-6 пт10

Виробниче навчання для групи А-28 т-7 пт 4